همانطور که مي دانيد در آزمونهاي ورودي کنسرواتوارهاي مطرح، براي نوازندگان پيانو و هنرجويان آهنگسازي و بعضي از اوقات ساير سازها نه حتي ديکته ي موسيقي روي پيانو بلکه حتي تا ديکته ي چهار صدايي نيز آزمون گرفته مي شود که خب البته همه جا به اين سخت گيري نيست. اينجاست که ميبينيم اهميت سلفژ فراتر از عکس ميکروفون و تست خوانندگيست و نبايد تصور کرد سلفژ صرفا علميست مرتبط با خوانندگي.
در برخي مواقع دليل اينکه يک نوازنده ي اروپايي به سرعت برق و باد قطعات جديد مياموزد در حاليکه يک نوازنده ي ارکستر در ايران از توانايي نواختن بسياري نتها عاجز است در همين تسلط به علم سلفژ بايد جستجو شود.
براي واندن متن کامل اين مقاله اينجا کليک کنيد
درباره این سایت